FANDOM

Taaaki zalążek.
Jeśli wiesz jak masz na imię, rozbuduj ten artykuł!

Yuri Nakamura (仲村 ゆり, Nakamura Yuri), znana także jako Yurippe, jest jedną z głównych bohaterek serii Angel Beats!. Jest założycielką oraz liderką ruchu oporu walczącego przeciw Kanade TachibanieSSS.

Wygląd Edytuj

Yurippe jest dziewczyną średniego wzrostu mającą zielone oczy oraz fioletowe włosy.

W mandze Angel Beats! - Heaven's Door widzimy ją ubraną w tradycyjny mundurek Pośmiertnej Szkoły. Po założeniu SSS nakazuje wszystkim członkom grupy (w tym sobie) nosić specjalne mundurki przypominające strój marynarza.

Nosi ona opaskę z zieloną wstążką po prawej stronie. Przed omówieniem planu akcji zakłada biały beret.

Historia Edytuj

AngelBeats074.jpg

Yuri wraz z rodzeństwem i rodzicami w salonie

Według Yuri ona sama żyła w kochającej i niezbyt zamożnej rodzinie. Była najstarsza z czworga rodzeństwa.

Pewnego dnia kiedy rodzice opuścili dom grupa złodziei próbowała obrabować dom. Niestety, nie mogli znaleźć żadnych kosztowności. Zwrócili się więc do Yurippe, by znalazła coś cennego. Jeśli nie zrobi tego, co dziesięć minut jedna osoba z jej rodzeństwa zginie. Zrozpaczona Yuri nie była pewna, co jest wartościowe. W pośpiechu złapała jakiś wazon, lecz przy zbieganiu ze schodów potknęła się o stopień i wazon się stłukł. Yurippe szybko zbiegła na dół. Zmarnowała zbyt dużo czasu, więc rabusie zamordowali jej rodzeństwo. Sposób, w jaki został pozbawione życia nie jest do końca znany, jednak sugerując się plamami krwi na ścianach można wywnioskować, że zrobiono to brutalnie. Niestety, policja przyjechała po trzydziestu minutach.

Potem zaczęła coraz bardziej myśleć nad swoim życiem. Czemu zabito jej rodzeństwo, skoro to były tylko dzieci? Jak mogła wszystko stracić w ciągu trzydziestu minut? Nienawiść oraz tęsknota za rodzeństwem sprawiła, że postanowiła buntować się przeciwko "istocie wyższej" (Bogu), oraz wszystkim, którzy (według niej) mu służą.

Okoliczności w jakich umarła pozostają nieznane. Gdy Yuzuru zapytał się, czy ona popełniła samobójstwo,  wściekła się i zaczęła zaprzeczać mówiąc, że „Samobójcy tu nie trafiają”.  

Osobowość Edytuj

Yuri posiada cechy charyzmatycznego lidera. Jej zdolność do zachowywania spokoju nawet w ciężkich momentach oraz determinacja wywołuje szacunek u innych członków organizacji. Jest bardzo inteligentna, potrafi zrozumieć sytuację i podjąć właściwą decyzję. Czasem jednak podejmuje je losowo. Od czasu do czasu wyniośle się śmieje. Yusa uważa, że brzmi wtedy jak czarny charakter.

Nie boi się dokonywać niezbędnych wyrzeczeń, które zwykle dotyczą "śmierci" jej podwładnych. Mimo to czuje się odpowiedzialna za ich życie. Kiedy stanie się jasne, że"śmierć" nadchodzi, ona nakłada na siebie cały ciężar i obowiązki dbając o to, by każdy był bezpieczny.

Nienawidzi Nattou.

Fabuła Edytuj

Pierwszy raz ją widzimy gdy próbuje zastrzelić Kanade Tachibana.

Ciekawostki Edytuj

  • Yuri jest bardzo podobna do Haruhi, co wzbudziło wiele kontrowersji;
  • Jest jedyną członkinią SSS, która próbuje wygrać z Tenshi walką wręcz;
  • Jej imię - Yuri - w przetłumaczeniu z języka japońskiego oznacza lilię, a nazwisko - Nakamura - pośrednia wieś;
  • W mandze była o wiele bardziej brutalna niż w anime. Tłumaczyła się tym, że „przecież i tak jesteśmy nieśmiertelni”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki